Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015


Ερώτηση: Μελετώντας τις διαφορετικές σκηνοθετικές εκδοχές που αποτυπώνονται στις φωτογραφίες της σελίδας (79) του βιβλίου σας να σχολιάσετε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους ερμηνεύθηκε η παρουσία της Θεονόης  στο έργο.


   Η πρώτη εικόνα βλέπουμε ότι θέλει να τονίσει την θεική καταγωγή και ιδιότητα της Θεονόης (θεός + νους) μέσα στο έργο.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την ενδυμασία της Θεονόης, η οποία είναι  λαμπερή, καθώς επίσης και από το φωτοστέφανο που φοράει, το οποίο συμβολίζει την ιερότητα να περιβάλει το κεφάλι της (παραπέμπει και σε στοιχεία Χριστιανισμού). Γενικά επιτυγχάνεται μέσα από το όλο παρουσιαστικό της, το οποίο δημιουργεί στον θεατή δέος απέναντι στην θεόσταλτη σοφία της.



   Στη δεύτερη  εικόνα παρατηρούμε ότι ο σκηνοθέτης μέσα από τη στάση της (ακίνητη στο χώρο) ήθελε να επιτύχει τα εξής:
  •  Πρώτον: να αναδείξει  τη σοβαρότητά της.
  • Δεύτερον: να φανεί η σταθερότητα του χαρακτήρα της.
  • Τρίτον: να υποδηλώσει την καθυστέρηση που δείχνει να ανακοινώσει την απόφασή της.
Επιπλέον, τα εδυματολογικά της χαρακτηριστικά της προσδίδουν κύρος Αιγύπτιας βασίλισσας (Κλεοπάτρα).
   Στην τρίτη εικόνα τονίζεται ο μυστηριακός και ανατολίτικος χαρακτήρας του έργου, τόσο από την εξωτική ενδυμασία και το παρουσιαστικό της Θεονόης, όσο και από τις θεραπαινίδες που την συνοδεύουν. 



   Τέλος, η απεικόνιση της Θεονόης στην τέταρτη εικόνα με τη συγκεκριμένη κίνηση των χεριών γύρω από το κεφάλι της,  δείχνει το δίλημμα και την πάλη που γίνεται μέσα στην ψυχή της, ενώ η λευκή της ενδυμασία αναδεικνύει την αγνότητά της.




ΑΙΜΙΛΙΑ ΣΟΥΛΤΑΝΙΔΟΥ  Γ΄4.

1 σχόλιο:

  1. Αιμιλία, πολύ ωραίες οι παρατηρήσεις σου! Σου έκανα κάποιες διορθώσεις για να είναι πιο πλήρες το κείμενό σου και πρόσθεσα τις σχετικές εικόνες. Διάβασε ξανά το κείμενό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή