Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015

Ερώτηση: Μελετώντας τις διαφορετικές σκηνοθετικές εκδοχές που αποτυπώνονται στις φωτογραφίες της σελίδας (79) του βιβλίου σας, να σχολιάσετε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους ερμηνεύθηκε η παρουσία της Θεονόης  στο έργο.


  Στις τέσσερις εικόνες του βιβλίου απεικονίζεται η Θεονόη σε διαφορετικές σκηνοθετικές εκδοχές. 

  Συγκεκριμένα, στην πρώτη εικόνα, παρουσιάζεται η Θεονόη ως ένα θεοσεβούμενο άτομο. Στην εικόνα αυτή τονίζεται η θέση της Θεονόης ως ιέρειας, καθώς και η ευλάβεια και η σημαντικότητά της ως ατόμου που κατέχει τα μελλούμενα.

  Στην δεύτερη εικόνα αυτό που τονίζεται είναι η αιγυπτιακή καταγωγή της Θεονόης. Αυτό το καταλαβαίνουμε από τον τρόπο που είναι ντυμένη. Τα ενδυματολογικά χαρακτηριστικά της προσδίδουν κύρος Αιγύπτιας βασίλισσας.Επίσης τη βλέπουμε να είναι σκεπτική, σοβαρή, γεγονός που υποδηλώνει τη σταθερότητα του χαρακτήρα της.

 

  Στην τρίτη απεικόνιση της Θεονόης δίνεται  έμφαση στην τελετουργική της εμφάνιση, καθώς μπαίνει στη σκηνή με συνοδεία ακολούθων.Υπάρχει ένας μυστηριακός και ανατολίτικος χαρακτήρας, που τονίζεται από την εξωτική της ενδυμασία.

  Τέλος, στην τέταρτη εικόνα η Θεονόη παρουσιάζεται να παλεύει με το δίλημμά της για το ποιον θα υπερασπιστεί, τον αδερφό της ή την Ελένη και τον Μενέλαο; Η κίνηση των χεριών γύρω από το κεφάλι της είναι χαρακτηριστική.
Η ενδυματολογική άποψη τονίζει το λευκό χρώμα της αγνότητας παραπέμποντας στην υπόσχεση αιώνιας παρθενίας που έχει δώσει.




Σταυρούλα Σαββαϊδου Γ΄4.








1 σχόλιο:

  1. Σταυρούλα, πολύ ωραίες οι παρατηρήσεις σου! Σου έκανα κάποιες διορθώσεις, για μεγαλύτερη ακρίβεια στην έκφραση. Διάβασε ξανά το κείμενο στην τελική του μορφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή