Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

ΟΝΟΜΑ-ΣΩΜΑ

(Άσκηση 3 σελίδα 38)


Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ.
    
              Ο χορός αποτελείται από Ελληνίδες αιχμάλωτες.Στον κομμό τα λόγια του χορού αποτελούν την αντιστροφή στο θρήνο της Ελένης.
   
     Η εξέλιξη του δράματος απαιτεί την ύπαρξη ενός χορού, ο οποίος λόγω της γυναικείας φύσης του θα παραμείνει δίπλα της, θα της συμπαραστέκεται και και θα προσπαθεί να την παρηγορήσει. Αυτό επιτυγχάνεται με την παρουσία των Ελληνίδων αιχμαλώτων γυναικών που συμπάσχουν μαζί της, την κατανοούν και τη συμβουλεύουν.
     Τόσο ο χορός, όσο και η Ελένη, πριν βρεθούν στην Αίγυπτο, ήταν Ελληνίδες που κατοικούσαν στην Ελλάδα. Ήταν χαρούμενες και ελεύθερες, ώσπου τις άρπαξαν από τον τόπο τους και τις έφεραν στην Αίγυπτο χωρίς τη θέλησή τους.
     Το γεγονός πως είναι και ο χορός και η Ελένη από τον ίδιο τόπο (είναι ίδιας καταγωγής) και πως είναι μακριά από την Ελλάδα και τα αγαπημένα τους πρόσωπα, αποτελεί  ένα κοινό στοιχείο (μια ομοιότητα) που τις δένει, διότι έχουν περάσει από παρόμοιες καταστάσεις. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που τις ενώνει, ώστε να αλληλοβοηθούνται μεταξύ τους.

     Αν ο Ευριπίδης δημιουργούσε έναν χορό από Έλληνες άνδρες, το αποτέλεσμα δε θα ήταν το ίδιο, διότι παρόλο που οι άνδρες θα ήταν δούλοι, εκείνη την εποχή δεν καταπιάνονταν με δουλειές τέτοιες όπως το πλύσιμο των ρούχων. Ακόμα, δεν θα μπορούσαν να κατανοήσουν το πρόβλημα της Ελένης και δε θα μπορούσαν να την παρηγορήσουν, καθώς δε θα είχαν καμία ομοιότητα ως προς την φύση τους με την Ελένη, παρά μόνον την κράτησή τους στη χώρα εκείνη χωρίς τη θέλησή τους. Έτσι καταλαβαίνουμε πόσο σημαντική ήταν η γυναικεία φύση στη σκηνή αυτή, διότι διαφορετικά ο Ευριπίδης δε θα μπορούσε να δραματοποιήσει τη σκηνή και να τονίσει την τραγικότητα της  πρωταγωνίστριάς του στο βαθμό που θα ήθελε.
    

ΧΡΥΣΑ  ΤΣΙΚΟΥΡΙΔΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΛΤΣΙΔΗΣ
ΑΙΜΙΛΙΑ ΣΟΥΛΤΑΝΙΔΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΩΜΑΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΝΕΛΑΤΖΕ

                  Γ'4                       


~Εθνικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος- Ευριπίδη Ελένη (2008) : σκηνή γυναικείου χορού


















Tην ώρα της παράστασης σ΄ένα θέατρο γεμάτο.......................



6 σχόλια:

  1. Πετυχημένα τα σχόλιά σου ,Χρύσα! Ωραίες και καίριες οι παρατηρήσεις σου. Έτσι να συνεχίσεις! Θα μπορούσες να συνοδεύσεις το κείμενό σου και με οπτικό υλικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρόσθεσα ενδεικτικά δύο εικόνες, Χρύσα.Έτσι εμπλουτίζεται καλύτερα το κείμενό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα να βρω και άλλες φωτογραφίες, αλλά δεν υπήρχε καμία άλλη φωτογραφία σχετική με τον χορό της συγκεκριμένης σκηνής.

      Διαγραφή
  3. Δεν πειράζει, Χρύσα. Αυτές οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές. Οι άνδρες σίγουρα δε θα μπορούσαν να πλένουν ρούχα, αλλά όμως θα μπορούσαν να κάνουν κάποια άλλη δουλειά. Δεν είναι αυτό τόσο σημαντικό, όσο το ότι σαν άνδρες δε θα είχαν τη γυναικεία ευαισθησία για να κατανοήσουν τον ψυχικό κόσμο της Ελένης, όπως γράφετε κι εσείς. Πολύ ωραίες όμως οι παρατηρήσεις κι ενδιαφέρουσες! Στηρίζετε πού ωραία το κείμενό σας με επιχειρήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν πειράζει, Χρύσα. Αυτές οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές. Οι άνδρες σίγουρα δε θα μπορούσαν να πλένουν ρούχα, αλλά όμως θα μπορούσαν να κάνουν κάποια άλλη δουλειά. Δεν είναι αυτό τόσο σημαντικό, όσο το ότι σαν άνδρες δε θα είχαν τη γυναικεία ευαισθησία για να κατανοήσουν τον ψυχικό κόσμο της Ελένης, όπως γράφετε κι εσείς. Πολύ ωραίες όμως οι παρατηρήσεις κι ενδιαφέρουσες! Στηρίζετε πολύ ωραία το κείμενό σας με επιχειρήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Why you shouldn't try the slots with the lowest house edge
    A 여주 출장안마 gambling table with lower house edge is a casino 부천 출장마사지 table with 강릉 출장안마 lower house edge that 김천 출장안마 pays out with a lower house edge. 영주 출장샵 How to read table

    ΑπάντησηΔιαγραφή